Do produkcji naszego kwasu chlebowego chcemy użyć tylko zdrowych, naturalnych surowców. Nie chcemy dodawać cukru, stabilizatorów ani konserwantów. Do fermentacji, jak dawniej, użyjemy żywych kultur zakwasu chlebowego. Planujemy przebadać gotowy kwas chlebowy, a laboratorium pod kątem jego zdrowotności i skonsultować wyniki z ekspertem ds. żywienia.

Do produkcji naszego kwasu chlebowego chcemy użyć odrzutów produkcyjnych żytniego chleba na zakwasie z największej w Warszawie Piekarni Putka. Pieczywo, którego użyjemy, spełnia wszystkie normy, lecz posiada wady np. nieprawidłową wagę, przez co nie może być dopuszczone do sprzedaży. Do fermentacji użyjemy tego samego, naturalnego zakwasu, który używany jest o produkcji pieczywa. Planujemy użyć przyjaźniejszych dla środowiska, szklanych butelek, a etykiety chcielibyśmy wydrukować na ekologicznym papierze.

Paweł od lat szkoli sensoryków i sam jest sędzią piwnym, a Michał ma  doświadczenie zaczerpnięte ze świata kawy. Nie polegamy jednak tylko na własnej opinii, smak kwasu planujemy skonsultować z osobami, które znają go z dzieciństwa, specjalistami z różnych dziedzin i mistrzami Coffee Cup Tasters.

CAŁY zysk z naszego projektu przeznaczymy na cele charytatywne. Jakie? Nie jesteśmy specjalistami, dlatego pomoże nam Fundacja Legii, która doskonale wie, kto w danej chwili najbardziej potrzebuje pomocy. Wiemy, ze nie zbierzemy milionów i nie uratujemy świata, ale chcemy – przy okazji naszego projektu – opowiedzieć też o tym, jak pomagać z głową tam, gdzie tego potrzeba.

Chcemy, żeby nasz kwas chlebowy smakował tak, jak dawniej, sprzedawany z cystern na ulicach lub produkowany w dwudziestoleciu międzywojennym w Warszawie. W poszukiwaniu inspiracji przewertowaliśmy stare przepisy, sięgnęliśmy nawet do skandynawskich sag i tekstów biblijnych, gdzie znaleźliśmy niesamowite historie, które zmieniły to, jak myślimy o fermentacji.

Przy tworzeniu naszego kwasu chlebowego chcemy korzystać z nowoczesnych rozwiązań i technologii. Domową recepturę przepiszemy w taki sposób, aby nadawała się do rzemieślniczego browaru. O naszej przygodzie będziemy opowiadać z wykorzystaniem najnowszych technologii i serwisów społecznościowych. Opowiedzieć dobrze tę historię współczesnym językiem – to dla nas prawdziwe wyzwanie!

Nie znamy się na wszystkim, a identyfikacja wizualna i etykieta produktu spożywczego  jest jedną z nich. Dlatego do współpracy spróbujemy zaprosić profesjonalistów, którzy tego rodzaju usługi świadczą dla jednych z najlepszych browarów rzemieślniczych w Polsce, czyli agencję kreatywną thirst.pl. Mamy nadzieję, że pomogą nam tworzyć opakowanie, które wyróżni nasz kwas chlebowy i jednocześnie opowie jego wyjątkową historię.

We współpracy z naszymi przyjaciółmi i partnerami chcemy stworzyć trzy wersje kwasu chlebowego (poza bazową bez dodatków): 

ENERGIA – pobudzającą,

  ZDROWIE – działającą dobrze na organizm 

RELAKS – uspokajającą i wyciszającą. 

Jeszcze nie wiemy, jakie będą to dodatki, ale na pewno wybierzemy je w ciekawy sposób!